Nadaljujemo utrjevanje. 

Za otroka v starosti med 1. in 3. letom so doma najboljša oblačila spodnjice (plenička). Takšna »obleka« ga ne omejuje v gibanju, ob tem pa ga občutek hladu spodbuja h gibanju. Priporočljivo je, da celo sezono hodite v bazen, doma pa otroka še vedno redno kopate pri temperaturi 28-30 stopinj. V vrtcu naj ima vaš utrjen otrok majico s kratkimi rokavi, kratke hlačke in odprte sandale brez nogavic. Prepričajte vzgojiteljico, da je tako navajen doma!

 

Telovadba. 

 Pri tej starosti ne moremo več izvajati vadbe, ker se otrok upira in nerad sodeluje. Doma morate ustvariti okolje, ki bo otroka spodbujalo k vadbi in k igram v gibanju. Najboljše bo, če mu doma uredite športno igrišče, ki lahko vsebuje ribstol z drogom, obešeni krogi, tobogan. Tobogan lahko naredite sami iz deske, ki jo lahko zapnete na ribstol ali oprete na kavč. Kupite majhen trampolin, ki krepi noge in hrbet ter razvija ravnotežje. Ustvarjajte in uživajte z otrokom v igri!

 

Ustvarjalnost.

Glavni sovražniki ustvarjalnosti so šablone, s katerimi nas nenehno bombardira okolje. Kaj ponuja trg za otroško ustvarjalnost? Pobarvanke, kjer so figurice ljudi in živali narisane shematično, podobno računalniškim, ter se ponavljajo iz ene pobarvanke v drugo. Nekatere pobarvanke imajo celo že pobarvan vzorec slike! Knjige z nalepkami, ki silijo otroka, da naredi nekaj točno po obrazcu. Nize s plastelinom, ki vsebujejo šablone. V vrtcu celotna skupina riše ali lima kolaž na enak način – ista barva, isti vzorec. Razlika bo le v spretnosti otroka. Že narejene podobe se vpijejo v podzavest in ko otrok začne risati sam, riše krog s črticami – sonce, kvadratek s trikotnikom – hiška in tako naprej. In to v družbi, kjer od otroštva predvsem razvijamo levo polovico možganov, odgovorno zalogiko in analizo Da ustvarimo harmonično osebnost pa bi morali poudarjati razvoj ustvarjalnosti ter izražanja sebe.

Kaj naj naredimo? Če otrok želi nekaj pobarvati, vzemite črn flomaster in mu nekaj narišite sami. Tudi če ne znate risati, bo vaša risba nekaj novega. Če vas prosi, da narišete hiško, narišite na primer blok ali hribsko kočo. Če bo to rožica, naj bo enkrat šmarnica, drugič regrat, tretjič nebina. Ponujajte otroku različnemateriale: razne vrste in barve papirja, različne barvice: vodne, guaš, suhe barvice, oljne voščenke… Naj sam izbira s čim bo risal.

Z otrokom si ogledujte albume z reprodukcijami slik znanih slikarjev, pojdite tudi v muzej. Pravzaprav jih otroci dobro dojemajo že v zgodnji starosti. 

Vsakič, ko otrok počne nekaj novega, mu dovolite, da najde svojo pot. To, kar se nam zdi možno narediti samo na en način, otrok lahko počne na deset drugih, čeprav se nam to lahko zdi zelo čudno in nepravilno. Naj bo besed »to more biti tako«, »vedno vsi naredijo tako« čim manj v vašem pogovoru z otrokom. 

 

Govor. 

Ste že mogoče slišali, da je z otrokom treba govoriti »kot z odraslim«. Kaj bi to pomenilo? Ko odhaja oče v službo, nas velika večina reče, da gre »oče pa-pa«. Namesto tega naj bo vaš ogovor naslednji: »Oče se oblači in bo kmalu šel. Oblači se, ker je zunaj mraz, jesen je. Sezuje copate in si obuva čevlje. Ima ozke čevlje, zato je moral vzeti žlico in si pomagati, da jih je obul. Zavezuje si vezalke. Tiste vrvice v čevljih se imenujejo vezalke. Greva pogledati katere čevlje imajo še vezalke. Glej, tvoje čevlje pa imajo ježka. Ježki so enostavnejši za zapeti. Sedaj oče oblači jakno, modra je in ima kapuco. Če bo dež ali veter, bo oblekel kapuco. Kape pa ne potrebuje, ker gre v službo z avtom.« Trenirajte se, da o vsaki taki rutinski situaciji lahko poveste najmanj 10 stavkov. 

Ali mislite, da vas malček ne bo razumel? Obstaja teorija, ki ji jaz verjamem, da vaš otrok (katerekoli starosti) razume toliko kot si mislite, pomnoženo s tri! Nekaj je razumel, nečesa ni, vendar ko bo začel govoriti, ne bo rekel »ati gre pa-pa«, bo pa rekel »ati gre v službo, oblekel je jakno«, Saj bo struktura stavkov in velik besedni zaklad že v njegovi podzavesti. 

Začetek govora je običajno nekaj, na kar močno vpliva dednost. KAJ, KAKO in KOLIKO bo govoril, ko bo začel, pa je v celoti odvisno od vas.

 

Enciklopedična znanja.

Otroci nas včasih presenetijo, kako dobro se spomnijo kakšnega dogodka ali risanke, ki so jo videli le enkrat.  Imajo pravzaprav zelo dober spomin in so sposobni usvajati veliko več znanj, kot si mislimo. Začnite igriv pouk s svojim otrokom in videli boste, da ste vi že utrujeni, on si pa želi še več in več. Ena izmed možnosti za razvoj intelekta in spomina je ponujanje enciklopedičnih znanj. Če je vaš otrok po naravi vztrajen in mirne narave, lahko že zgodaj uporabljate enciklopedije za predšolske otroke. Marsikateri otrok ima rad živali, žuželke in vas bo z veseljem poslušal ter pregledoval slike. Teoretična znanja bomo seveda potrdili v praksi. Vsakič ko greste ven, opazujte vsakega ptiča in hroščka, spomnite se njegovega imena, ogledujte si njegove nogice in tipalke. Poiščite znane rože, primerjajte različne rože med sabo.

Sprehod v trgovino zna biti zelo koristen. V oddelku sadja in zelenjave si oglejte različne vrste le-teh, imenujte jih, sortirajte po barvah, spomnite se kaj iz njih lahko skuhate. Doma najdite iste plodove v enciklopediji.

Še en zaklad informacij je vaša omara z oblačili. Ko berete knjige, podrobno opisujte oblačila na slikah in jih potem poiščite v domači garderobi. Sortirajte oblačila: ženska-moška, zimska-letna, športna-elegantna. Otipavajte blago, opazujte barve in vzorce. 

Na sprehodu opazujte pasme psov, znamke avtomobilov, doma pa vrste posod, pripomočke za higieno, ipd.

Vsaka nova informacija ustvari novo povezavo v možganih, v zavest otroka pa doda še eno opeko, ki gradi njegov pogled na naš svet.

 

 Didaktične igrače.

Nujne igrače so: konstruktorji – leseni in plastični, z različnim principom sklepa. Barvice, plastelin, nizi za ustvarjalnost. Avtomobilčki, lutke in plišaste igračke – za fantke kot tudi za punčke. Glasbila, žoge, sestavljanke in kocke, avdio pravljice in pesmice ter seveda knjige. Del igrač in knjig mora biti v svobodnem dostopu otroka, ostalo pa pospravite. Občasno menjate igrače na pospravljene – otroci hitro pozabijo na svoje igrice in bodo zelo veseli, ko jih spet dobijo čez kakšen mesec. Z nekaterimi igračami se igra otrok najprej s starši, da razume princip igre. 

Dovolite otroku, da se igra s pravo posodo (plastično, jekleno, leseno), z vašimi oblačili, z vodo. Vse to je proces spoznavanja sveta, ki da otroku dragocene izkušnje in pobudo k ustvarjalnosti. 

Dovolite otroku, da se igra s čimerkoli, v kolikor je to varno za njega in ne povzroča materialnih stroškov.

 

Seveda, vsak otrok je drugačen in potrebuje drugačen pristop, tako pri fizičnem razvoju kot tudi pri učenju in igri. Za osebno konzultacijo se lahko dogovorite po mailu ali po telefonu.