V prvem letu otrokovega življenja je nujno:.

 

•Otrok naj bo doma »nagec«. To je morda najbolj pomemben pogoj zgodnjega razvoja. Nizka temperatura okolja naravno spodbuja otroka h gibanju, s čimer se segreva. Ob takšnem gibanju se razvijejo mišice, poglablja se dihanje, izboljša se cirkulacija. 

 

• Otroku omogočite neomejeno gibanje. Čim manj uporabe stajice, posteljice, ležalnika oziroma vsaj ne več kot tri minutke, ko mama potrebuje čas za kaj nujnega. 

 

•  Nujen je fizični razvoj otroka v obliki vadbe ali česa drugega. Redno, vsak dan. Lahko je to dinamična ali kakšna druga vadba, plavanje, vaje na žogi ali masaža, praksa gibanj, ki jih bo otrok kmalu osvojil. 

 

• Plavanje in kopanje. Svojega malčka kopajte vsak dan, v veliki banji, kjer je dovolj prostora za premikanje in otrok začuti svobodo svojega telesa. Uživati mora v vodi. Lahko ga učite plavanja in potapljanja, lahko tudi ne. Pomembno je predvsem redno, vsakodnevno podaljšano kopanje v postopoma ohlajeni vodi. 

 

• Pogovarjajte se z otrokom. Morate se naučiti govoriti na poseben način, ki otroku pomaga razviti aktivno govorjenje že v prvem letu starosti. Pogovarjajte se glasno, uporabljajte veliko besed in opisujte detajle. Stimulirajte govor z igrami, prošnjami, vprašanji. 

 

• Navajajte otroka na samostojnost, a ga ne odrivajte, ko vas prosi za pomoč. Pomagajte mu v stvareh, ki jih ne more narediti sam. Ob tem postopoma zmanjšujte svojo udeležbo. 

 

•  Otroka navajajte na higieno. Lahko se delno ali v polnosti odločite za koncept »brez plenic«. V vsakem primeru pa ga vsaj dvigujte po hranjenju ali spanju nad umivalnik/banjo – takrat otrok reflektorno prazni mehur in/ali črevesje. Izvajajte to redno. Presenečeni boste, kako hitro bo otrok razumel, kaj mora narediti. Ne glede na izjave nekaterih pediatrov, da otroci ne zmorejo nadzorovati mehurja do tretjega leta, so babice naše starše navadile na kahlico že pri enem letu. 

 

• Omogočite otroku veliko taktilnih dražljajev. Ne omejujte ga samo z igračami, v roke mu dajte raznovrstne predmete za otip in igro kot so: koščki blaga in papirja, kartona, kovinske, lesene in plastične predmete različnih oblik, ipd. Seveda naj bodo varni. 

 

• Otrok naj posluša raznovrstno glasbo in govor v različnih jezikih.

 

ZA ZAKLJUČEK: zgodnji razvoj ne pomeni siljenja otroka v nekaj, ne pomeni tudi točno določenih poukov med dnevom, obsega pa celo njegovo in vaše življenje, pri čemer sta užitek in radost nujni sestavini le tega!