Zgodnji razvoj pomeni dolgoleten, skrben trud, ki zahteva vso vašo vpletenost v življenje vaših otrok, ustvarjanje, porabo časa in energije.

Če ste prepričani, da je zgodnji razvoj pot k medsebojnemu razumevanju z vašim otrokom, če bi želeli vsakodnevno rutino napolniti z radostjo učenja in ustvarjalnosti, je ta pot za vas. Pogumno se lotite dela!

 

Kaj je pomembno preden se začnete ukvarjati s svojim malčkom?

 

Zapomnimo si, da naš cilj ni vzgajanje izjemnega ali »čudežnega otroka«, genija, pač pa ustvarjanje izjemnega okolja in možnosti za razvoj.

Napredek in rezultati, ki jih dosega otrok, so naši lastni cilji in naši rezultati, zato postavljanje pred prijatelji in sorodniki ni primerno. Še posebej tega ne smemo storiti v prisotnosti otroka, saj se bo otrok začel počutiti, da je nekaj posebnega. A v resnici pa ste posebni vi, njegovi starši, ki ste si vzeli čas in trud, da se ukvarjate z otrokom.

Izberite si metodo, ki ustreza vašemu otroku in se je večinoma držite. Otroci so konservativni, hitro se navadijo na določen način življenja in vsaka sprememba je zanje vedno do neke mere stres. 

Za dejavnosti z otrokom uporabljajte omejeno količino iger in igrač. Ni treba nenehno kupovati nove in nove didaktične igrice in materiale. Raje si z eno igro izmislite 10 iger, kot da za vsako novo področje kupujete nova gradiva. Na primer: igrico »spomin« lahko uporabljate za matematiko: več-manj, koliko je, sortiraj po barvah/vrstah živali, najdi vse predmete enake oblike; za ustvarjanje in motoriko: naredi slikico iz kvadratkov, zgradi stolp, vstavi kvadratke v režo v škatli, obriši kvadratke na listu papirja; in seveda za »spomin«: ne samo »najdi par«, ampak tudi: katero sliko sem skrila, kaj se je spremenilo (ko ste par slik zamenjali za druge ali zamenjali med seboj) in tako naprej. Ostalo si boste izmislili sami. 

Z vsako igro začnemo z najlažjo varianto in postopoma zvišujemo nivo zahtevnosti. Na začetku naloge naredite skupaj z otrokom, da razume pravila in cilj igre, nato mu dajte več svobode in mu pomagajte samo z besedami in namigom.

Če kakšna igra sploh ne gre, jo pospravite za nekaj časa – od nekaj dni do nekaj tednov. Vsak otrok ima individualno hitrost razvoja in se razvija neenakomerno na različnih področjih. 

Ni potrebno, da si sestavite načrt in mu natančno sledite. Otrok je vsak dan drugačen, drugačni ste tudi vi. Lahko je otrok danes utrujen, bolan, razburjen, nagnjen k čisto drugemu področju dejavnosti. Bodimo fleksibilni tudi mi. 2-3 kratke igrice in ena prebrana zgodbica je boljše kot nič. Za nekatere dejavnosti, ki potrebujejo koncentracijo, je že 3-5 minut veliko časa. Ali pa obratno,načrtovali ste 15 minut za risanje s prstnimi barvami, nato naj bi se šli igrat kakšen didaktičen loto, vaš malček pa bi rad risal kar eno uro. Dovolimo mu, da se poglobi v postopek, ki ga trenutno zanima in si vzame toliko časa, kolikor si želi.

 

Vaše skupne dejavnosti naj bi bile zelo različne in sicer: ustvarjalnost, branje, matematika, glasba, gibalni razvoj. Bolje je, da malček dobi izkušnje na čim več področjih življenja, kot da bi se poglobil samo v eno področje. Vsako področje mu predstavljajte z različnih strani: kartice, knjige, plakati, filmi/risanke in seveda resnične življenjske izkušnje. 

 

Čim več se pogovarjajte z otrokom. Vse, kar vidite, mu opisujte s čim več besedami in stavki. Govorite doma, v avtu, na sprehodu, v trgovini. S tem boste širili njegov besedni zaklad, globinsko razumevanje materinega jezika ter povečali njegovo obzorje.

 

Malček, s katerim ste se aktivno ukvarjali tekom dneva, ne potrebuje televizije. Dobil je veliko informacij in njegovi možgani potrebujejo čas, da te informacije v miru  predelajo in ustvarijo nove nevronske povezave.

 

Upam, da vam bodo ti nasveti dali impulz za razmišljanje, ter drugačen pogled na življenje vašega malčka. Postanite aktivni in takrat se bo življenje vašega otroka spremenilo!